Ford tutkii parhaita tapoja parantaa sähköautojen toimintamatkaa ja pitää samalla matkustajat lämpiminä

VANTAA, 15.1.2021 – Ford esittelee tänä vuonna viidennen version Mustang Mach 1 -mallista, joka kunnioittaa legendaarisia edeltäjiään tarjoamalla tunnistettavaa muotoilua ja huippusuorituskykyä. Uudessa Mustang Mach 1 -mallissa on lisäksi kattava vakiovarustelu ja nykyaikaista kuljettajaa avustavaa teknologiaa.
Ford Mustang Mach 1 -mallin hinta on alkaen 101 386,49 euroa, ja se on saatavana sekä manuaali- että automaattivaihteisena. Mustang-malleja myyvät Suomessa FordStore-liikkeet Helsingissä, Espoossa, Raisiossa, Lahdessa ja Sastamalassa.
Mustang Mach 1 -mallissa on lukuisia merkittävästi suorituskykyä parantavia muutoksia Mustang GT -malliin verrattuna. Näitä ovat muun muassa:
Urheilullista muotoilua täydentävät tyylikkäät tummat sisätilat. Auton vakioistuimissa on nahkaverhoilu ja viilentävä ilmastointitoiminto. Urheilullisempaa ilmettä ja ajotuntumaa haluaville on tarjolla valinnaisena myös Recaron urheiluistuimet, joissa ei ole lämmitys- eikä viilennystoimintoa.
Jokaisen Mustang Mach 1 -mallin kojelaudassa on laatta, jossa on Mach 1 -logo ja auton valmistusnumero. Autossa on lisäksi yksilölliset kynnyslistat ja oma aloitusnäkymä 12” digitaalimittaristossa.
Ford Mustang Mach 1 -mallin vakiovarustelu on erittäin kattava ja siihen kuuluu Mustang GT-mallin lisäksi (tai sijaan):
Ensimmäiset autot tulevat Suomeen kesällä 2021.
Englanninkielinen lehdistöpaketti ja lisää kuvia kansainvälisessä mediapankissa.
Ford Mustang Mach 1 CO2-päästöt alkaen 270 g/km, polttoaineen kulutus alk. 11,7 l/100 km
Polttoaineen kulutus ja CO2-päästöt määritetään mallikohtaisesti, ei yksittäiselle ajoneuvolle. Sovellettava vakiotestausmenetelmä mahdollistaa vertailun eri ajoneuvotyyppien ja eri valmistajien välillä. Auton polttoainetaloudellisuuden lisäksi ajotapa ja muut ei-tekniset tekijät vaikuttavat auton polttoaineen-/energiankulutukseen, CO2-päästöihin ja sähkökäyttöiseen toimintasäteeseen. CO2 on pääasiallisin ilmaston lämpenemistä aiheuttava kasvihuonekaasu.
1. syyskuuta 2017 lähtien tietyille uusille autoille myönnetään tyyppihyväksyntä World Harmonised Light Vehicle Test Procedure -testimenetelmän (WLTP) avulla direktiivin (EU) 2017/1151 mukaisesti siten kuin sitä on muutettu. Se on uusi ja totuudenmukaisempi testimenetelmä polttoaineen kulutuksen ja CO2-päästöjen mittaamiseen. 1. syyskuuta 2018 lähtien WLTP korvaa kokonaan New European Drive Cycle -syklin (NEDC), joka on nykyinen testimenetelmä. NEDC-siirtymäajan aikana WLTP:n polttoaineen kulutuksen ja CO2-päästöjen arvoja verrataan NEDC-menetelmään. Uusi menetelmä poikkeaa hieman aiemmasta polttonestetaloudellisuuden ja päästöjen mittauksesta, koska tiettyjä testielementtejä on muutettu, eli samalla autolla voi olla eri polttonesteen kulutuksen ja CO2-päästöjen arvot eri testeissä.