Ford tutkii parhaita tapoja parantaa sähköautojen toimintamatkaa ja pitää samalla matkustajat lämpiminä

21.7.2022 – Kaikkiin Ford Mustang Mach-E -malleihin, myös jo aiemmin valmistettuihin, on nyt vahvistettu maksimissaan 75 kg kattopaino.
Fordille on tärkeää huomioida asiakkaiden tarpeet ja toiveet sekä parantaa asiakkaiden ajoneuvoja ja asiakaskokemusta jatkuvasti. Säännöllisten päivitysten ansiosta Mustang Mach-E kehittyy koko ajan, mikä ansiosta asiakkaat voivat nauttia aina viimeisimpien parannusten tuomista lisäeduista.
Nyt useiden asiakkaiden toivoma mahdollisuus kuljettaa tavaraa myös auton katolla toteutuu, sillä kaikille Mustang Mach-E -malleille, mukaan lukien Mustang Mach-E GT, on vahvistettu kattopaino seuraavasti:
Kattopainon vahvistamisen myötä Mustang Mach-E on entistäkin monikäyttöisempi ja houkuttelevampi vaihtoehto sähköauton hankintaa harkitseville. Käytännössä sallittu kattokuorma mahdollistaa esimerkiksi noin 30 kiloa painavan suksiboksin lastaamisen katolle, minkä jälkeen matkatavaroita, suksia ja muita varusteita voi kuljettaa vielä jopa yli 40 kilon painosta. Telineiden päällä kulkevat mukavasti myös muun muassa pyörät tai kanootti.
Kattopainon vahvistaminen ei vaadi autoon fyysisiä muutoksia eikä erillistä dokumentaatiota. Vahvistettu kattopaino päivitetään auton SYNC 4 -tietoviihdejärjestelmässä olevaan käyttöohjeeseen tulevassa langattomassa Ford Power-Up -päivityksessä.
Mustang Mach-E:lle myös lisää vetokykyä
Toukokuun alussa uuden Mustang Mach-E:n isommalla, 98 kWh, akulla varustettujen taka- ja nelivetoisten (ei GT) jarrullinen vetokyky nousi 750 kilosta 1000 kiloon. Muutos koskee autoja, jotka on valmistettu huhtikuun lopulla ja lähteneet tehtaalta 5. toukokuuta alkaen.
Samalla aisapaino nousi 30 kilosta 40 kiloon. Pyöränkuljetustelineen tai vastaavan osalta maksimipaino on edelleen 75 kiloa.
# # # #
Ford Mustang Mach-E täyssähköinen toimintamatka jopa 610 km WLTP (takavetoinen malli, jossa 98 kWh akku).
Ilmoitettu WLTP-mittaustavan mukainen polttoaineen/energiankulutus määritellään Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksessa (EY) 715/2007 ja komission asetuksessa (EU) 2017/1151 sekä niiden viimeisimmissä lisäyksissä ilmoitettujen teknisten vaatimusten ja tietojen mukaisesti. Sovellettava vakiotestausmenetelmä mahdollistaa vertailun eri ajoneuvotyyppien ja eri valmistajien välillä.
Todelliseen toimintamatkaan vaikuttavat ulkoiset tekijät, muun muassa ajotapa, ajoneuvon huolto sekä litium-ioniakun ikä ja kunto.