Ford julkaisi täysin uuden Ford Kugan kilpailukykyiset hinnat
- Täysin uuden Ford Kugan ensimmäisenä Suomeen tulevien mallien hinnat on julkaistu. Launch Edition -mallien hintoihin sisältyy kattava Driver Assistance Pack.
- Ford Kuga on nyt tilattavissa ja tuotanto alkaa tammikuussa.
- Ensimmäiset autot tulevat Suomeen huhti-toukokuussa.
- Kuga valmistetaan Fordin tehtaalla Valenciassa Espanjassa.
VANTAA, 21.10.2019 – Ford on julkaissut ensi vuonna Suomeen tulevan täysin uuden Ford Kugan ensimmäiset hinnat. Tammi-maaliskuun tuotannon autot ovat Launch Edition –malleja, joiden hintaan sisältyy autoverottomana 1.300 euron arvoinen Driver Assistance Pack*. Launch Edition -mallien hinnat ovat alkaen 39.939,49 € ja huhtikuun tuotannosta alkaen vastaavan mallin - Ford Kuga 2.5 Titanium Ladattava hybridi (PHEV) 225 hv CVT - hinta on 39.320,14 €.
Asiakkaiden tilattavissa ovat nyt Kugan ladattava hybridi (PHEV) ja 2.0-litrainen 190 hv EcoBlue-dieselmalli AWD-nelivetona. Ford Kugaan on valittavissa viisi eri varustetasoa – Titanium, Titanium X, ST-Line, ST-Line X ja Vignale.
Kugan tuotanto käynnistyy Fordin Valencian-tehtaalla tammikuussa, ja ensimmäiset autot saapuvat Suomeen huhti-toukuun aikana.
Ladattava hybridi ja edistyksellinen dieselteknologia
Kuga ladattava hybridi (PHEV) tarjoaa perinteisen polttomoottorin toimintasäteen yhdistettynä sähköisen voimansiirron taloudellisuuteen ja hienostuneisuuteen.
Yhteensä 225 hv tuottava Power-split -voimansiirtorakenne koostuu 2,5 litran nelisylinterisestä Atkinson-bensiinimoottorista, sähkömoottorista ja generaattorista sekä 14,4 kWh:n litiumioniakusta. Tämä Fordin ensimmäinen Euroopassa myytävä ladattava hybridi tarjoaa yli 50 kilometrin ajomatkan pelkällä sähköllä. Sen arvioitu polttoaineenkulutus on 1,4 l/100 km ja CO2-päästöt 32 g/km.**
Akku voidaan ladata etulokasuojassa olevan latausluukun kautta, minkä lisäksi jarrutusenergian talteenottotekniikka lataa akkua jarrutuksessa normaalisti hukkaan menevällä energialla. Akun lataaminen täyteen ulkoisen 230 voltin pistorasian kautta kestää arviolta 4 tuntia.
Kuljettajalla on valittavanaan eri ajotiloja, joilla hän voi säätää, milloin ja miten haluaa akkuvirtaa käyttää: EV Auto, EV Now, EV Later ja EV Charge. Kun akun varaustaso laskee riittävän alas, Kuga siirtyy automaattisesti EV Auto tilaan, jossa sähkömoottori avustaa tarvittaessa bensiinimoottoria talteen ottamallaan energialla polttoaineen kulutuksen optimoimiseksi.
Kugan 190-hevosvoimaisen 2,0 litran EcoBlue-dieselmoottorin arvioitu kulutus on alkaen 5,9 l/100 km ja arvioidut CO2-päästöt 155 g/km. Moottorin ilmansaannin optimoiva integroidun imusarjan Mirror-image porting kanavamuotoilu ja pyörimisvastukseltaan vähäinen turboahdin parantavat moottorin taloudellisuutta. Polttoaineen korkeapaineruiskutus on hiljaisempi ja tarkempi. Vakiovarusteinen selektiivinen pakokaasujen jälkikäsittelykatalysaattori vähentää NOx-päästöjä. Muita 2,0 litran EcoBlue-moottorin kitkaa vähentäviä innovaatioita ovat:
- 10 mm porrastettu kampiakselirakenne, joka vähentää hankausvoimia sylinterien reunoihin
- optimaalisesti mitoitetut teräsmännät, jotka laajenevat kuumetessaan vähemmän
- halkaisijaltaan mahdollisimman pienet kampiakselin laakerit
- öljykylvyssä pyörivät nokka-akselin ja öljypumpun käyttöhihnat .
Kattava vakiovarustelu ja kuljettajaa avustavia teknologioita
Kugassa on erittäin kattava vakiovarustetaso kaikissa varustevaihtoehdoissa. Valittavana on runsaasti varustellut Titanium ja Titanium X, urheilulliset ST-Line ja ST-Line X sekä ylellinen Vignale.
Kaikissa varustetasoissa on vakiona muun muassa suomenkielinen SYNC 3 navigointi- ja tietoviihdejärjestelmä, kaksoisautomaattinen ilmastointi DEATC, FordPass Connect –modeemi ja E-Call-toiminto sekä kattava turvavarustelu, muun muassa törmäyksenestoavustin jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden tunnistuksella, kaistanpitoavustin, älykäs nopeudenrajoitin, törmäyksenjälkeinen jarrutusjärjestelmä ja nopeusrajoitusten tunnistus.
Ford Kuga ladattava hybridi (PHEV) CO2-päästöt alkaen 32 g/km, polttoaineen kulutus alk. 1,4 l/100 km**
Ford Kuga 2.0 EcoBlue 190 hv CO2-päästöt alkaen 155 g/km, polttoaineen kulutus alk. 5,9 l/100 km**
*Driver Assistance Packiin sisältyy aktiivinen vakionopeudensäädin (automaattivaiheihteisissa autoissa Stop&Go –ruuhkatoiminto sisältäen ajolinja-avustimen), kuljettajan vireystason valvonta, kuolleen kulman valvontajärjestelmä BLIS ja risteävän liikenteen varoitusjärjestelmä aktiivisella jarrutuksella, aktiivinen pysäköintiavustin (manuaalivaihteiset) / automaattinen pysäköintiavustin (automaattivaihteiset), ovien reunasuojukset eteen ja taakse ja 180° etu- ja peruutuskamera.
**Polttoaineen kulutus ja CO2-päästöt määritetään mallikohtaisesti, ei yksittäiselle ajoneuvolle. Sovellettava vakiotestausmenetelmä mahdollistaa vertailun eri ajoneuvotyyppien ja eri valmistajien välillä. Auton polttoainetaloudellisuuden lisäksi ajotapa ja muut ei-tekniset tekijät vaikuttavat auton polttoaineen-/energiankulutukseen, CO2-päästöihin ja sähkökäyttöiseen toimintasäteeseen. CO2 on pääasiallisin ilmaston lämpenemistä aiheuttava kasvihuonekaasu.
1. syyskuuta 2017 lähtien tietyille uusille autoille myönnetään tyyppihyväksyntä World Harmonised Light Vehicle Test Procedure -testimenetelmän (WLTP) avulla direktiivin (EU) 2017/1151 mukaisesti siten kuin sitä on muutettu. Se on uusi ja totuudenmukaisempi testimenetelmä polttoaineen kulutuksen ja CO2-päästöjen mittaamiseen. 1. syyskuuta 2018 lähtien WLTP korvaa kokonaan New European Drive Cycle -syklin (NEDC), joka on nykyinen testimenetelmä. NEDC-siirtymäajan aikana WLTP:n polttoaineen kulutuksen ja CO2-päästöjen arvoja verrataan NEDC-menetelmään. Uusi menetelmä poikkeaa hieman aiemmasta polttonestetaloudellisuuden ja päästöjen mittauksesta, koska tiettyjä testielementtejä on muutettu, eli samalla autolla voi olla eri polttonesteen kulutuksen ja CO2-päästöjen arvot eri testeissä.
Uutiset
-
Ensimmäinen maailmanympärimatka sähköautolla alkaa nyt Maailman nuorin kaikissa…
-
Ford Mustang Mach-E Rally tarjoaa ajamisen hauskuutta
...myös päällystettyjen teiden ulkopuolella 7.9.2023 – Mustang Mach-E® Rallysta… -
Ford Transit -malleihin tulossa uusia digitaalisia ominaisuuksia ja parannettua teknologiaa
Transit- ja E Transit -mallien digitaalisiin ominaisuuksiin on tulossa merkittäviä… -
Esittelyssä uusi Ford Mustang Mach-E Rally
CHICHESTER, Iso-Britannia, 14.7.2023 – Ensimmäistä kertaa Mustangin lähes kuusi… -
Ford nimettiin vuoden 2023 innovatiivisimmaksi volyymimerkiksi
Ford on saanut tunnustusta AutomotiveINNOVATIONS Awards -raadilta. Merkki voitti… -
Ford tuo uusimmat Mustang-mallit Goodwoodiin
– tapahtumassa maailman ensiesittelyssä myös Mustang-perheen uusin jäsen Ford… -
Ford ja RheinEnergie yhteistyöhön, joka edistää kestävämpää tulevaisuutta
Ford ja saksalainen energiayhtiö RheinEnergie julkistivat toimintasuunnitelman… -
Ford Performance lähtee Dakar-ralliin
16.6.2023 – Ford Performance on kilpaillut ja voittanut erilaisissa… -
Täyssähköinen Ford Explorer aloittaa uuden seikkailun Disneyn kanssa
Täyssähköinen Ford Explorer aloittaa uuden seikkailun Disneyn ja Lucasfilmin… -
Ford avasi Kölnissä sähköautotehtaan
Ford Cologne EV Centerin, joka on yhtiön ensimmäinen hiilineutraali tuotantolaitos… -
Ford Cologne Electric Center
Ford Motor Companyn hallituksen puheenjohtaja Bill Ford ja Saksan liittokansleri… -
Ford tutkii parhaita tapoja parantaa sähköautojen toimintamatkaa ja pitää samalla matkustajat lämpiminä
Fordin insinöörit ovat havainneet, että auton sisäpintojen lämmittäminen sähköautoissa…